PESANAN PENGENDALI BLOG KEPADA SEMUA AHLI ILMU

Imam Ibnu Asakir, Imam al-Khatib dan Imam al-Hafiz al-Mizzi meriwayatkan sebuah hadis yang berbunyi:

"Apabila akhir umat ini melaknat (generasi) awalnya, maka hendaklah orang-orang yang mempunyai ilmu pada ketika itu menzahirkan ilmunya, sesungguhnya orang yang menyembunyikan ilmu pada waktu tersebut seumpama seseorang yang menyembunyikan apa yang telah diwahyukan kepada (Sayyidina) Muhammad Salallahu Alaihi Wassalam!!!"

Maka apabila lahir golongan yang mencaci dan melaknat para ulama' empat mazhab terdahulu yang mengikut generasi Salafus Soleh, apakah yang telah kita lakukan???

"Mengenal Allah dengan ilmu seperti mendengar gula tapi belum merasai,
Mengenal Allah dengan hati seperti merasai gula"
- Sultanul Auliya Syeikh Abdul Qadir al-Jailani.

Your heart will go back to you.

Your heart will go back to you.
click the picture for more

Monday, March 21, 2011

The Collapse of Darwinism in Europe




                              http://www.harunyahya.com/presentation/collapse_in_europe/index.html



Cahaya Kebenaran Islam sudah memancar dan sampai ke segenap ruang alam, tidak ada lagi ruang pada kebatilan. Janji Allah sudah hampir pada dunia ini samada kita sedari atau tidak. Bekerjalah untuk agama kita yakni Islam sebelum ditutup buku amalan kita. Nikmatilah hari yang cerah, dengan bekerja pada jalan Allah bermula dari diri kita sendiri, kemudian ahli keluarga tanggungan kita. Pastikan tiada alasan untuk kemurkaan Allah memasuki rumah tangga kita. Jangan dilupa kenalan sahabat, jiran-jiran dan kaum muslimin amnya. Sebarkanlah apa jua kebaikan agama kita mengikut kapasiti kemampuan kita. Raihlah Kasih Sayang Allah dan RasulNya dengan menunjukkan usaha kita yang mukhlisin (ikhlas) dan bersifat belas ihsanlah pada manusia dan makhluk Allah yang lain.

InsyaAllahu Taala, Tuhan Robbul Alamin yang Maha Rahmat lagi Belas KasihNya pada umat Rasullah Salallahu Alaihi Wassalam tidak akan sesiakan kasih murni kita yang kita sembahkan pada-Nya melalui RasulNya.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Shaykh Abd al-Fattah Abu Ghuddah, Shaykh Abdullah al-Ghumari, Shaykh Muhammad Yasin al-Fadani, Shaykh Ismaeel Zayn, Shaykh Hasan al-Saqqaf and Shaykh Ibrahim al-Khalifah al-Ahsai

Cinta/Love/Mahabbah/Pyiar

Beautiful advice for the seeker of truth (Al Habib Ali Zainal Abidin Al Jufri)